Новий метод завантаження продукції вигідний і виробнику, і її споживачам
Новий метод завантаження продукції вигідний і виробнику, і її споживачам
Усі роботи з реалізації проєкту калуські нафтохіміки виконали власними силами
Промислове виробництво, як і людина, потребує постійного вдосконалення, впровадження нових ідей та задумів. Ось і в колективі цеху розливу вуглеводнів виробництва етилену та поліетилену ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ» виникла нещодавно потреба в реконструкції екстакади наливу бензолу (один із різновидів продукції цього виробництва. – Авт.).
Про те, яка мета вдосконалення естакади, хто її впроваджує та виконує роботи, ми поцікавилися в начальника цеху Романа Слюзаря.
– Почну з короткої історії того, як було раніше, – розповідає Роман Ігорович. – Отож, тривалий час бензол ми заливали у восьмивісні залізничні цистерни вагою 125 тонн. Їх у нас на підприємстві було 50 одиниць і в свій час такої кількості було достатньо для відвантаження цієї продукції.
Невдовзі в силу різних причин, в тому числі через стан колій Укрзалізниці, було прийнято керівництвом підприємства рішення про залучення до транспортування бензолу вдвічі менших чотиривісних цистерн, в які завантажується 60 тонн продукції. І сьогодні саме в таких цистернах ми й поставляємо наш бензол споживачам.
Але, як уже було відзначено, життя не стоїть на місці. Тож і для спеціалістів маркетингової служби підприємства і нашого цеху стало зрозумілим, що споживач потребує продукцію, яка завантажується не лише в цистерни, а й у так звані танк-контейнера, які розміщуються на залізничних платформах (по два танк-контейнера на кожній) і в які заливається до 25 тонн бензолу.
– Чим таке транспортування вигідне для виробника продукції та її споживача?
– Для нас передусім тим, що завантажена у танк-контейнер продукція без використання переливних баз відразу потрапляє до адресата. Що стосується її доставки споживачам, які використовують морський транспорт, то спочатку слід було цю продукцію злити в морських терміналах в резервуари, а звідси вже вона завантажувалася на танкери. Тоді як продукція у танк-контейнерах відразу вантажиться на судно.
Слід сказати, що мінімізація проміжних стадій між виробником та споживачем продукції запобігає її втратам, а тому такий метод транспортування широко нині використовується у країнах Європейського Союзу.
Позитивним моментом у завантаженні продукції в танк-контейнерм є і те, що їх можна транспортувати автомобільним транспортом, з якого вони теж відразу завантажуються на морське судно.
– Чи вже має підприємство залізничні платформи із танк-контейнерами та чи завершенні всі роботи з реалізації цього проєкту?
– Станом на сьогоднішній день ми маємо в оренді сорок п’ять таких платформ, якими успішно доставляємо продукцію споживачам. Усі роботи з реконструкції зливної естакади вже фактично завершенні і ми нині лише вдосконалюємо технологічну схему.
Зважаючи на те, що основні роботи з реалізації проєкту виконували працівники ремонтного управління й цеху контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (КВПтаА) ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ», журналіст «НК» поцікавився у їх керівників – начальника РУ Володимира Хоменка та головного метролога підприємства Андрія Мазура, як працювалося на цьому об’єкті їх колективам.
– Після того, як спеціалісти проєктного відділу підприємства виконали проєкт з реконструкції естакади наливу бензолу з використанням вже наявного обладнання, зокрема шарнірно-поворотних пристроїв для наливу продукції й деякого іншого, наші ремонтники приступили до роботи, – розповідає Володимир Максимович. – Частину нових вузлів та деталей виготовляли в цехових умовах, а ось монтаж нових трубопроводів, переміщення вже існуючих й інші здійснювали безпосередньо на об’єкті. Хочу з цього приводу відзначити професіоналізм та відповідальне ставлення до своїх обов’язків наших працівників, адже переважну більшість робіт, зокрема з обладнання восьми нових постів наливу бензолу, виготовлення та встановлення нейтралізаторів (прилади для відведення статичного заряду. – Авт.), з облаштування 12 перехідних містків на самій естакаді й деякі інші їм довелося виконувати в режимі роботи естакади. Процес відвантаження бензолу тут не припинявся. Тож у перервах його завантаження виконувалися основні роботи з монтажу, обв’язки трубопроводів та їх надійної теплоізоляції, що дуже важливо при експлуатації зливної естакади в зимовий період.
– Паралельно з виконанням цих робіт, – продовжує Андрій Мазур, – спеціалісти служби КВПтаА змонтували і задіяли обладнання з автоматичного управління процесом наливу бензолу в танк-контейнери. Так, зокрема, в операторній цеху на базі діючого контролера фірми SIMENS встановлено локальну систему управління наливом, звідки було прокладено нові кабельні траси. На самій же естакаді ми обладнали системи газового моніторингу та контролю за рівнем наливу бензолу в танк-контейнери.
До сказаного варто додати, що безпосередню участь у реалізації проєкту взяли працівники служби головного енергетика підприємства, які поліпшили на території естакади освітлення. До виконання робіт також залучався і технологічний персонал цеху.
Анатолій Гетьманчук.
ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ» повідомляє про намір змінити тарифи на 2025 рік на централізоване водопостачання та водовідведення. Структура тарифів (Додатки 16,17,18,19)
ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ» повідомляє про намір змінити тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення.