Андрій Шевчук: «Потрібно проявляти ініціативу, не зупинятися на півшляху і не боятися труднощів»
Андрій Шевчук: «Потрібно проявляти ініціативу, не зупинятися на півшляху і не боятися труднощів»
На шпальтах «НК» неодноразово повідомлялося, що «КАРПАТНАФТОХІМ» прагне залучити у свої структурні підрозділи молодих кваліфікованих спеціалістів. Для цього на підприємстві була сформована і задіяна спеціальна програма «Час ставати професіоналом разом з «КАРПАТНАФТОХІМом», у рамках якої спеціалісти підприємства беруть активну участь у різноманітних заходах, що організовуються в інститутах та університетах України. Також калуське підприємство стає останнім часом місцем проходження виробничої практики студентами із Дніпра, Харкова, Львова та інших міст. Крім того, нещодавно керівництво «КАРПАТНАФТОХІМу» висловило готовність оплачувати навчання молодим працівникам в коледжах та ВНЗ за тими спеціальностями, яких нині потребує підприємство.
Ну і, звичайно ж, не обходиться без стимулювання праці тих молодих фахівців, хто вже нині має успіхи в питанні поліпшення виробничої та економічної діяльності підприємства. Так, зокрема, напередодні професійного свята – Дня працівників нафтової, газової та нафтопереробної промисловості на Алею пошани підприємства був занесений молодий, але перспективний заступник начальника відділу логістики підприємства Андрій Шевчук.
– Я працюю в «КАРПАТНАФТОХІМі» з 2010 року, – розповідає А. Шевчук. – Трудову діяльність розпочав у залізничному цеху оглядачем-ремонтником вагонів. У 2011 році був переведений у транспортний відділ підприємства на посаду інженера. Після цього працював провідним інженером, фахівцем, а з початку цього року обіймаю посаду заступника начальника відділу логістики.
На підприємство прийшов працювати після закінчення Калуського політехнічного коледжу. Вже працюючи, продовжував навчатися, зокрема під час простою виробництв заочно здобував вищу освіту в Львівській філії Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна. Згодом поступив у Державний економіко-технологічний університет транспорту.
– Що б ви порекомендували тим молодим спеціалістам, які лише розпочинають кар’єру в «КАРПАТНАФТОХІМі»?
– Ніколи не потрібно боятися проявляти ініціативу, навіть якщо її не підтримають або й розкритикують. У таких випадках можна дізнатися про багато питань, які пригодяться у подальшій роботі. Тільки пробуючи щось нове людина може розвиватися. Головне – не зупинятися на півшляху і не боятися труднощів, адже вони нас гартують.
– Розкажіть про виробничі будні відділу. Чи змінилася специфіка роботи після відновлення виробничих потужностей підприємства?
– З початку минулого року відбулися кардинальні зміни на ринку відвантаження продукції. Зокрема, якщо раніше ми здебільшого використовували криті вагони для відвантаження полімерної продукції, які відправлялися у напрямку Російської Федерації, то тепер «вийшли» на ринки Східної Європи, Азії, Близького Сходу. І для перевезення полімерної продукції стали залучати морські контейнери, які відправляються з нашого підприємства в порти України, а потім відвантажуються морським транспортом. Це для «КАРПАТНАФТОХІМу» після довготривалого простою є новим методом відвантаження, і частина спеціалістів раніше з цим ніколи не стикалася. Але нам вдалося швидко налагодити цю роботу, вивчити специфіку оформлення документації та інше.
Крім того, варто зауважити, що для покращення відвантаження полімерної продукції в контейнерах ми разом із експедиторами, що надають контейнери для перевезення, відпрацьовували організацію так званих контейнерних поїздів, щоб «відійти» від одиночних та групових відправок, що своєю чергою дало можливість поліпшити обіг залізничних платформ, які використовуються під контейнерні перевезення. Зокрема, якщо раніше добова норма транспортування в один бік складала до 6 діб, то зараз контейнерний поїзд перебуває в дорозі від 2 до 3 діб.
Щодо наливних вантажів, зокрема соди каустичної, то ми перейшли на її відвантаження в танк-контейнерах, але також відвантажуємо цю продукцію і в залізничних цистернах. Ще до зупинки виробничих потужностей ми опрацьовували питання наливу соди каустичної в танк-контейнери, здійснювали пробне завантаження, але тоді відвантаження не відбувалося.
Загалом наш відділ займається забезпеченням рухомого складу для відвантаження готової продукції. Це, зокрема, порожні залізничні цистерни, криті вагони і контейнери. Також забезпечуємо поставку сировини: бутану, бензину і допоміжної сировини, яка надходять у залізничних цистернах, критих вагонах та іншому рухому складі.
Враховуючи специфіку роботи, доводиться тісно співпрацювати з Укрзалізницею. Інколи трапляються затримки в ході транспортування, що загрожує зривом поставок, не виконанням зобов’язань, але ми стараємося врегульовувати ці питання. Працівники Укрзалізниці прислухаються до наших побажань і стараються допомагати, адже в Західній Україні ми одні з найбільших постачальників та одержувачів вантажу.
Відвантаження продукції також здійснюється автотранспортом, але цим методом здебільшого користуються партнери, які купують її невеликими партіями. У відсотковому співвідношенні 80% продукції відвантажується залізничним транспортом, а 20% – автотранспортом.
– Які виробничі плани на майбутнє?
– У подальшому й надалі шукатимемо шляхи поліпшення перевезень у контейнерах та залізничних цистернах. Це дозволить скоротити парк орендованих вагонів рухомого складу, а отже й зменшити витрати підприємства.
Також активно ведемо перемовини з ПАТ «Укрзалізниця», щоб здешевити вартість вантажних перевезень готової продукції, яка відвантажується з нашого підприємства, та сировини, що поставляється.
– Чим продиктовані такі новації у роботі?
– Це – вимога часу. Якщо хочемо, щоб наше підприємство працювало та розвивалося, то потрібно рухатися, як мовиться, в ногу з часом, в тому числі переходити на різні шляхи відвантаження готової продукції.
– Враховуючи ваш відносно молодий вік, чи всі підлеглі сприймають вас, як керівника?
– Після пуску виробництв наш відділ суттєво оновився, адже чимало працівників під час простою звільнилося. Більшість нових працівників відразу почали вникати в роботу і відповідно успішно виконувати поставлені перед ними завдання. Спільну мову стараюся знаходити як з підлеглими, так і з керівництвом. Інколи виникають суперечки, дискусії, але, зрештою, це так і повинно бути. Адже в таких дискусіях народжуються нові ідеї та рішення.
– Чим захоплюєтеся у вільний від роботи час?
– Його буває дуже мало, але все ж, коли випадає нагода, то люблю збирати гриби. Також, щоб відволіктися від робочих буднів, займаюся спортом. Загалом відпочинок дуже потрібний для відновлення сил і черпання натхнення для подальших звершень.
– Що б побажали усім нафтохімікам напередодні професійного свята?
– Напередодні професійного свята хочеться побажати всього найкращого та розвитку в професійному напрямку.
Розмову вела Тетяна ЯНІЦЬКА.
ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ» повідомляє про намір змінити тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення.
І хоча нині товариство КАРПАТНАФТОХІМ через запровадження в державі воєнного стану припинило свою виробничу діяльність і його основні установки знаходиться в стані вимушеного простою, воно й надалі залишається визначальним як для міста Калуша, так і економіки Прикарпаття та України загалом. Про те, в чому полягає така значимість підприємства ми ведемо розмову із заступником генерального директора […]