Калуські нафтохіміки успішно впровадили систему обліку підакцизних товарів, яка не має аналогів в Україні
Калуські нафтохіміки успішно впровадили систему обліку підакцизних товарів, яка не має аналогів в Україні
Спеціалісти товариства «КАРПАТНАФТОХІМ» нещодавно виконали значний обсяг робіт з впровадження проєкту з облаштування акцизних складів.
Журналіст «НК» зустрівся і поспілкувася з цього приводу із головним метрологом підприємства Андрієм МАЗУРОМ та поцікавився у нього, на якому етапі знаходиться його реалізація.
– Почну з того, – розповідає Андрій Романович, – що ще два роки тому спеціалістами різних підрозділів підприємства, зокрема бухгалтерією, нашою службою контрольно-вимірювальних приладів та автоматики, комерційною службою, виробничо-диспетчерсткого, технічного та проєктного відділів розпочалася системна робота із впровадження проєкту акцизних складів. Задля цього з фахівців вищеназваних підрозділів була сформована робоча група, кожному із членів якої було доручено вести розробку та впроваджувати заходи в конкретному напрямку.
– Чи вивчався попередньо перш ніж розпочати цю роботу досвід інших підприємств, де такі акцизні склади вже діють?
– Чогось подібного і такого, що може знадобитися нам під час реалізації цього проєкту в Україні фактично й не було. Довелося шукати підприємства, де такі склади вже діють за межами нашої держави. Таким керівництвом «КАРПАТНАФТОХІМу» було визначено нафтопереробний завод у болгарському місті Бургас. Спеціалісти нашого підприємства на чолі тоді ще з першим заступником генерального директора-головним інженером Іваном Підсадюком відвідали нафтопереробний комплекс у Болгарії, де, скажу без перебільшення як безпосередній учасник делегації, ми почерпнули чимало для себе корисного.
– З чого розпочалася реалізація проєкту і чи виникали якісь непередбачувані ситуації?
– Податковим кодексом України вимагається, щоб акцизні склади були обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками пального у резервуарах, дані з яких мають щодоби передаватися електронними засобами зв’язку до Державної фіскальної служби. Реалізація цих вимог, як мовиться, з нуля, передбачає значні фінансові витрати та довготривалу зупинку виробництв, що мало б ще більший негативний вплив на економіку підприємства. Зважаючи на таку ситуацію, спеціалістами відділу головного метролога було запропоновано максимально використати для облаштування вузлів обліку акцизних складів вже наявні на підприємстві можливості та обладнання. І ця ідея знайшла підтримку та схвалення у керівництва підприємства та його Наглядової ради.
Що стосується конкретно ведення робіт із впровадження проєкту «Система обліку підакцизних товарів ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ», то вони розпочалися під час зупинкового капітального ремонту в жовтні-листопаді 2018 року. У цей період було проведено, зокрема, повірку всіх резервуарів у цеху розливу вуглеводнів та витратомірів, які в стислі терміни були демонтовані, доставлені у Київ для повірки та після повернення встановлені на лініях подачі підакцизної сировини з резервуарів у технологічний процес та на дільницях відвантаження такої продукції. До виконання цих робіт були також залучені фахівці нашого проєктного відділу та служби головного механіка.
– Хто виконував усі роботи?
– В основному проєкт був реалізований силами працівників різних підрозділів товариства «КАРПАТНАФТОХІМ». Так, зокрема, працівники цеху КВПтаА та служби метрології виконали роботи з обв’язки засобів вимірювальної техніки акцизного складу та змонтували схему збору даних у автоматизованих системах управління технологічним процесом (АСУТП) у цехах розливу вуглеводнів, піролізу, компримування та поділу пірогазу, виробництва вуглеводнів та поліхлорвінілової смоли суспензійної. Для передачі даних АСУТП до спеціалістів новоствореної в структурі підприємства групи з обліку пального в акцизних складах були використані засоби загальної мережі підприємства, роботу якої забезпечує відділ інформаційно-технологічного забезпечення.
Що стосується сторонніх організацій, то в 2019 році спеціалістами державного підприємства «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» проведено калібрування рівнемірів за місцем їх встановлення (існуючих рівномерів, встановлених на резервуарах в цеху розливу вуглеводнів) та облаштовано додаткові вузли обліку витрат, де роботи, до речі, ми теж виконали власними силами.
– Чи вже виконані усі заплановані роботи і, зрештою, чи вкладаєтеся в терміни?
– Станом ще на 1 липня 2019 року, коли зміни до Податкового кодексу України набули чинності, всі заплановані роботи були виконані, а бухгалтерія підприємства здійснила реєстрацію акцизних складів у Єдиному державному реєстрі. Таким чином система обліку підакцизних товарів ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ» була успішно задіяна в роботу.
Нині вона вже успішно функціонує. Це стало можливим передусім завдяки злагодженій роботі керівництва та всіх служб підприємства. З цього приводу сміливо можна стверджувати, що впроваджена калуськими нафтохіміками система обліку підакцизних товарів немає аналогів в Україні, оскільки розроблена і впроваджена завдяки інженерній думці висококваліфікованих фахівців, які нині працюють у ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ».
Записав Анатолій Гайовий.
На знімку: начальник цеху КВПтаА Ігор Дубовик, його заступник Микола Мазур,начальник служби метрології Олег Микитин та Андрій Мазур на території акцизних складів виробництва етилену і поліетилену.
ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ» повідомляє про намір змінити тарифи на 2025 рік на централізоване водопостачання та водовідведення. Структура тарифів (Додатки 16,17,18,19)
ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ» повідомляє про намір змінити тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення.